top of page

תחזוק גגות והכנתם לקראת החורף


עונת הסתו כבר כאן, לפחות באופן רשמי והחורף מתקרב אלינו בצעדי ענק ויש לא מעט הכנות לעשות בבית לקראתו. אחד הדברים החושבים ביותר שיש לעשות בבית פרטי לקראת החורף היא הכנת גגות ובדיקת האיטום לקראת הגשמים הבאים עלינו לטובה.

גגות שטוחים ללא ריצוף:


  • במידה ויש לכם יריעות ביטומניות, וודאו כי קצוות היריעה מחוברות היטב לקירות ההיקפיים. כמו כן, יש לתת דגש לחיבורים שבין יריעה ליריעה. במידה והחיבורים פתוחים או שיש יריעות סדוקות או עם פגיעות פיזיות כלשהן יש לאטום ולתקן, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע באילו חומרים להשתמש או לבקש מבעל המקצוע לבצע את העבודה.

  • חשוב לדאוג שפתחי הניקוז נקיים מלכלוך כדי למנוע סתימות.

  • וודאו שמתקני הגג כמו קולטי שמש, דודי שמש, מנועי מזגנים וכל דבר אחר שיש לכם על הגג מעוגן היטב ושהחיבור נקי ולא גרם לנזק לשכבות האיטום. חפצים שנמצאים על הגג ללא קיבוע חזק ומאובטח מסכנים את העוברים והשבים ולכן מהווים סכנה בטיחותית ומונע מפגע של המתקן עצמו כנגד יריעות האיטום.

גגות שטוחים מרוצפים ומרפסות:


  • יש לטאטא את הגג ולנקות באופן יסודי את הגג, עלים, לכלוך של יונים וציפורים אחרות, בקובוקי פלסטיק, שקיות או כל דבר אחר אשר יכול לגרום לסתימה של פתח הניקוז.

  • ניקוי מרזבים פנימיים: מרזב פנימי חבוי בתוך הקיר של הבית ומסלק את מי הגשמים מן הגג, הוא מצריך תחזוקה שנתית מכיוון שסתימה או נזילה יגרמו לרטיבות בתוך הבית. וודאו שאין פסולת שהצטברה בתחתית המרזב במהלך הקיץ, שיפכו בקבוק מים לתוך הפתח העליון וודאו כי המים זורמים כהלכה לקרקע. בזמן זה הסתכלו לתוך המרזב וחפשו אחר סימני חלודה, ריקבון או חיבורים רופפים, במידה ויש כמובן הזמינו בעל מקצוע. לניקוי המרזב מומלץ להשתמש בקפיץ לשחרור סתימות או בכבל גמיש כדי לוודא שהמרזב אינו סתום וכדי לשחרר אותו במידה וכן.





גגות רעפים:

  • עליכם לוודא שאין רעפים שבורים או כאלו שזזו ממקומם, רעפים שבורים חשוב כמובן להחליף בחדשים ורעף שזז ממקומו תוכלו להחזיר למקום באופן עצמאי או לבקש מבעל מקצוע להגיע לביקורת.

  • אם יש לכם מרזבים חיצוניים, עליכם לבצע ניקוי ידני שלהם ולאחר מכן, הזרימו מים דרך המרזבים כדי לוודא שהם פתוחים והמים זורמים בצורה חופשית.

כמובן שאת ההכנות אתם יכולים לבצע בעצמכם, אבל אם ראיתם משהו יוצא דופן אנו ממליצות לכם לפנות לאנשי מקצוע, בדיקה כזו יכולה לחסוך לכם הרבה דאגות וכמובן כסף במידה ויש תקלה באיטום הגג. אם החלטתם לעלות לגג בעצמכם בבקשה שמרו על עצמכם ועשו זאת בזהירות. דבר אחרון, אם כבר עליתם לגג, בדקו את שאר המערכות שיש לכם על הגג: קולטי שמש, מנועי מזגנים, לוחות פוטו-וולטאים וכו'...


מאחלות חורף נעים ובריא לכולם!

אנחנו כאן אם תרצו לשמוע עוד וכמובן אם תרצו לקבל המלצות על אנשי מקצוע.

bottom of page