top of page

אז… מה נשפץ?

ככל שהבית שלנו ייראה טוב יותר ויתאים לצרכים שלנו, כך נוכל ליהנות ממנו יותר ועדיין, ההחלטה לשפץ היא לא החלטה שקל לקבל. ההוצאה הכספית, הבלאגן, המתח הנלווה… כל אלה גורמים לא פעם לדחות את התנעת השיפוץ הנדרש או הרצוי וחבל.

אז רגע לפני שתתחילו בהשוואות מחירים, בירורים, חיפושים בגוגל וגלישה אינסופית בפינטרסט, קחו לכם כמה דקות כדי לקרוא את הכתבה הבאה.


תכנון בית פרטי
תכנון בית פרטי

יש סיבות שונות לבצע שיפוץ בדירה:

יש מי שמשפץ על מנת להעלות את ערך הנכס שלו לפני מכירה, או כדי להפוך אותו אטרקטיבי יותר בעיני שוכרים פוטנציאלים,

יש שיפוץ שמבצעים בגלל הרחבת המשפחה, או כשהילדים כבר עוזבים את הקן,

יש שיפוץ לשיקום או החלפת תשתיות בדירה שסובלת מבלאי,

וגם יש שיפוץ שתכליתו היא פשוט לשדרג את איכות החיים וחווית המגורים.

כל אחד מסוגי השיפוצים הללו מכתיב אסטרטגיה שונה אבל דבר אחד משותף לכולם - תכנון מוקדם של עבודת השיפוצים, פשוטה ככל שתהיה או מורכבת, חלקית או כוללת, הוא מרכיב בסיסי וחיוני בהצלחת הפרויקט ובמיקסום הפוטנציאל שלו.


יש כמה סוגים של שיפוצים שתוכלו לבצע:


הראשון הוא השיפוץ הקוסמטי. זו לרוב האופציה הזולה יותר והמתאימה למי שעומד לרשותו תקציב מצומצם, ועדיין רוצה לשדרג את נראות הבית או הדירה. לרוב שיפוץ שכזה יתמקד בצביעה מחדש של הקירות, החלפת אריחי קרמיקה, חידוש ארונות או החלפתם וכדומה.

שיפוץ שכזה יימשך מספר ימים לכל היותר ויגרום לכם להרגיש נעים יותר להיכנס הביתה.


סוג נוסף של שיפוץ הוא שיפוץ חלקי. שיפוץ חלקי בדרך כלל יכלול חידוש או החלפה של חדרי האמבטיה, חדרי השירותים והמטבח ולעיתים, במידת הצורך, החלפה של מערכת החשמל והאינסטלציה.

במקרה הזה, מומלץ שלא לנהל את הפרויקט בעצמכם אלא לגבש את הנקודות החשובות על הכתב ולגייס איש מקצוע שיהיה אחראי להוציא את הדברים לפועל, לתת את הInput המקצועי הנדרש ולהיות נוכח בכל שלב ושלב.


הסוג השלישי שעליו נדבר הוא שיפוץ כללי. ברוב המקרים שיפוץ כללי יכלול שבירת קיר או כמה קירות, החלפת רצפות, סניטציה, חשמל, אינסטלציה וכמובן שכלול בסוגי השיפוצים האחרים אותם הזכרנו בכתבה.

במקרים כאלו כמעט וחובה להיעזר בשירותיו של אדריכל או מעצב פנים על מנת לגבש תוכנית כוללת שאיתה ניתן לבצע סקר שוק והשוואות מחירים בקרב קבלני השיפוצים, לשאול את השאלות הנכונות, להיות מודע לבלת״מים האפשריים ולקחת גם אותם בחשבון.


שיפוץ הוא צעד משמעותי ולא כל אדם מסוגל לראות בעיני רוחו איך יראה המוצר המוגמר, מה שאומר שצריך להסתמך על אנשי המקצוע הנכונים שיידעו לתת מענה מקיף וכולל לצרכים של בני הבית ורצונותיהם, להפיג את החששות וללוות את תהליך השיפוץ מתחילתו ועד סופו.


אנחנו כאן בשבילכם אם תרצו להתייעץ לפני שתתכננו את השיפוץ הבא שלכם.

bottom of page