top of page

למה לי קרמיקה עכשיו?

60 שניות של היסטוריה:

ישנו תיעוד לשימוש בקרמיקה עוד בתרבויות קדומות, שהשכילו לנצל את היותה עמידה בפני נוזלים ונהגו להכין בעזרתה כלים לאגירה.

במקור, המילה קרמיקה מגיעה מהשפה היוונית ופירושה כלי חרס או כדרות, אבל היום, כשאומרים קרמיקה, לרוב מתכוונים לשם כולל לקבוצה של חומרים מוצקים בהם משתמשים ליצירת אריחים, כלי בישול וכלי נוי ביתיים.


אריחי קרמיקה
אריחי קרמיקה

בואו נדבר על אריחי קרמיקה.

בשנים האחרונות הקרמיקה הפכה לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. הסתכלו במטבחים שלכם ושל חבריכם, בחדרי השירותים והרחצה ותוכלו לראות אריחי קרמיקה מסוגים שונים, חלקם על הרצפה וחלקם על הקירות.

המאפיינים הייחודיים ועמידותו של החומר, לצד אינספור סגנונות העיצוב המגוונים, הם שהופכים אותו לבסיס הריצוף והחיפוי הפופולרי ביותר בישראל.


קיימות שיטות שונות לייצור אריחים ואלה משפיעות על תכונותיהם.

אחד ההבדלים המרכזיים הוא אופן השריפה של האריח, אשר נעשה לפעמים בשריפה כפולה או על ידי שריפה אחידה של הבסיס ושל הציפוי שלו. בנוסף, עמידות האריחים מושפעת באופן ישיר מגורמים המעורבים בתהליך הייצור שלהם, באיכות הזיגוג, הליטוש ועוד.


יתרונות השימוש באריחי קרמיקה הם רבים ומגוונים, אבל על קצה המזלג - אלה המהותיים שבהם:

  • אריחי קרמיקה נחשבים לעמידים בפני מים

  • כמו כן, הם נחשבים לעמידים בפני חומצה

  • הם מחזיקים מעמד למשך זמן ארוך

  • ניקוי אריחי קרמיקה נחשב לקל ונוח

  • ניתן לתקן בקלות במידת הצורך על ידי שימוש בחומר איטום (במידה של סדק או חור, למשל)

  • גמישות רבה ביכולת לעצב אותם במגוון סגנונות ובכך להביע את הטאץ׳ הייחודי והטעם האישי


איך יודעים באילו אריחי קרמיקה כדאי לבחור?


נתחיל ונאמר שהמבחר הקיים כיום בשוק מציב אתכם בעמדה בעייתית - מצד אחד, אין סיכוי שלא תמצאו אריחים שיהיו לטעמכם. מצד שני, סביר יותר שתמצאו 20 ותתמודדו עם הצורך לבחור את האחד הנכון.


5 טיפים לפני שהמבחר יכניע אתכם:

  1. קחו את הזמן. המבחר הוא עצום ובכדי למצוא את הקרמיקה האידיאלית עבורכם, שווה להשקיע בחיפוש.

  2. הגדירו תקציב. שפע האפשרויות כולל גם מינעד רחב של עלויות. ללא הגבלה והגדרה מראש, תוכלו למצוא את עצמכם מגיעים לסכומי כסף גבוהים.

  3. עיצוב וסגנון. קחו בחשבון את העיצוב הקיים בחדר המדובר בעת בחירה של הקרמיקה, אבל שימרו על ראש פתוח. לא חייבת להיות המשכיות מוחלטת וחד משמעית ולעיתים, דווקא הניגודיות והצבעוניות המשלימה יכולות ליצור תוצאה ייחודית ומעוצבת.

  4. אל תתפשרו על איכות האריחים. אריחי הקרמיקה בהם תבחרו יצטרכו לשרת אתכם כמה שנים טובות לכל הפחות, ואיכות ירודה תחייב תחזוקה אינטנסיבית יותר וכנראה שגם החלפה מוקדמת יותר.

  5. היעזרו באיש מקצוע. כדי לוודא כי מאפייני האריח תואמים לייעוד שלו, כי המחיר הולם את האיכות, כי הסגנון משתלב עם התמונה המצטיירת בדמיונכם, כדאי למצוא את בעל המקצוע הנכון שיידע לכוון אתכם אל הבחירות המושכלות, החסכוניות וגם העיצוביות הרצויות לכם.


נשמח לייעץ לכם בבחירת אריחי הקרמיקה המתאימים לחלל המדובר, לעיצוב הבית, לתקציבכם ולסגנונכם.

bottom of page